Bubbles & Bites: wijnhandel en horeca samen

beeld_bubbles-en-biteMede onder impuls van de vzw centrummanagement vindt zondag 23 april ‘Bubbles & Bites’ plaats. De streekbieren-proeventocht van voor een paar maanden vormde de inspiratie. “Veel mensen lusten geen bier. Wel bubbels. Vandaar is dit nieuwe concept gegroeid”, vertelt centrummanager Nele De Klerck. Vijf lokale wijnhandelaars en vijf horecazaken vormen een circuit voor de deelnemers. In elk van de deelnemende horecazaken krijgen de deelnemers een kwaliteitsvol glas bubbels, samen met een even kwaliteitsvol hapje.

Elke horecazaak presenteert samen met een wijnhandel een aparte bubbel: van Spaanse cava (ook rosé), over Kaapse Vonkel, tot klassieke champagne én Belgische schuimwijn (Entre Deux Monts, uit het Heuvelland in de Vlaamse Ardennen). De respectieve wijnhandelaars vertellen het verhaal achter de bubbels die ze in de horecazaak laten proeven. Deelnemers kunnen hun tocht starten tussen 14 en 19 uur. Om de vijf locaties langs te gaan, mag je wel op drie uur rekenen. “Het is de bedoeling dat je individueel of in groep deelneemt en op eigen tempo het circuit aflegt”, zegt Nele De Klerck. Inschrijven gebeurt via de site insintniklaas.be/bubbles&bites. Daar kan je een aanvangsuur kiezen. Na inschrijving krijgen de deelnemers ook de startlocatie en volgorde van het circuit, kwestie om niet allemaal tegelijk in dezelfde horecazaak te staan. Deelnemen kost 35 euro. Wat krijg je hiervoor in ruil? Vijf verschillende kwaliteitsbubbels, vijf smaakvolle hapjes, beeld_bubbles-en-bite2een informatiebrochure, de mogelijkheid flessen aan te kopen aan een verlaagde prijs, een goodiebag met verrassingen én een interessant taxitarief de dag/avond zelf. “We zijn blij dat de lokale taxibedrijven ook meewerken”, aldus Nele De Klerck. De deelnemende horecazaken zijn Eigenwijs, Kasteel Walburg, Biko, De Gouden Arend en Bubbes & Wine. Deelnemende wijnhandels zijn Het Wijnhuis, ’t Wijnveld, Verhofstede, Krijgsman en Caalse Wijnen. De horecazaken hopen met die nieuwe initiatief ook een nieuw ‘type’ cliënteel aan te trekken: klanten die hun zaak niet meteen associëren met bubbels.

Op de foto: horeca en wijnhandel heffen samen met centrummanager Nele De Klerck en schepen Carl Hanssens het glas, met de verwachting dat deze eersteling een succes wordt. Op het kleine beeld een voorbeeld van het ‘hapje’ in Eigenwijs

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: