Nieuwe stadswebsite gidst klantgericht naar diensten

beeld_nieuwe-site-stadSint-Niklaas heeft een nieuwe stadswebsite die deel uitmaakt van het nieuwe concept dienst-verlening – ook online – waarin ‘de klant’ centraal staat. De witte balk op de startpagina trekt geen streep door het stadhuis, maar is een opvallende zoekbalk: “waar ben je naar op zoek?”. Bij “Ik wil…” daar onder, lees je de acht meest gevraagde zoekopdrachten. Wie verder zakt op de startpagina komt bij twaalf thema’s, zoals wonen, cultuur en vrije tijd. “De structuur vertrekt vanuit de vragen en verwachtingen van de burger”, stellen schepen Peter Buysrogge en burgemeester Lieven Dehandschutter. “Ze sluit ook aan bij ‘werken op maat’, waarvoor de dienst burgerlijke stand pilootproject is.” Via de nieuwe stedelijke site kan je daar afspraken maken voor onder meer aangiften van huwelijk en geboorte, kan je gestructureerd mededelingen en vragen zenden naar de klantendienst. Met een minimum aan ‘klikken’ kom je bij een digitaal aanvraagformulier terecht. In het najaar wordt het project na evaluatie uitgebreid met andere producten en diensten in het stadhuis. Na de site OndernemeninSintNiklaas gericht op ondernemen en OntdekSintNiklaas met toeristische info, is Sint-Niklaas.be de nieuwe stedelijke portaalsite. Nu volgen nog (nieuwe) sites voor de beide stedelijke academies, de musea, de bib en de twee stedelijke basisscholen. De nieuwe website gaat vandaag om 16 uur online.

Op de foto burgemeester Dehandschutter en schepen Buysrogge die al even ‘proeffsurfen’ op de nieuwe stadswebsite.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: